Museoavustajia määräaikaiseen työsuhteeseen

Tampereen taidemuseon alainen Muumimuseo avautuu Tampere-talossa uusissa tiloissa 17.6.2017. Vuodesta 1987 lähtien Tampereella toiminut aikaisemmalta nimeltään Tampereen taidemuseon Muumilaakso siirtyy pääkirjasto Metson tiloista Tampere-taloon ja saa siellä uudet museoteknisesti varustellut tilat yhteensä noin 1800 neliötä. Uusiin tiloihin valmistuu noin 1300 neliön suuruinen näyttelytila Tampereen taidemuseon Muumilaakson kokoelmalle (yhteensä noin 2000 teosta), noin 100 neliön kokoinen vaihtuvien näyttelyiden tila Observatorio ja pedagogiseen toimintaan tarkoitettu työpajatila Ateljee. Muumimuseo on ainoa laatuaan koko maailmassa.

Haemme määräaikaiseen työsuhteeseen ajalle 1.6. – 31.12.2017

MUSEOAVUSTAJIA (5)  1-084-17

Työ on tilanteesta riippuen vaihtelevaa, sisältää sekä pitkäaikaista seisomista valvonta- ja vartiointitehtävissä, siirtämistä ja kantamista esim. näyttelyiden rakentamisten ja purkamisten yhteydessä ja ns. toimistotyötä. Työtä tehdään myös iltaisin ja viikonloppuisin museon avoinnaoloaikojen ja työvuorolistojen mukaan. Muumimuseo on avoinna kuutena päivänä viikossa tiistaista perjantaihin klo 9-19 ja viikonloppuisin klo 11-18. Museotila vaatii sen että museoavustajia on kokoaikaisesti sen avoinna ollessa paikalla 4 henkilöä. Museoavustajat varmistavat sen, että museotilassa on tarpeeksi valvontaa, siellä on turvallista ja siellä saa neuvoja AV-laitteiden käyttöön sekä tietoa ja henkilökohtaista opastusta näyttelystä ja Tove Janssonin elämästä ja tuotannosta. Myös ryhmien opastukset hoidetaan museoavustajien toimesta.

Kelpoisuusvaatimuksena tehtäviin on soveltuva ammatillinen tutkinto ja aikaisempi työkokemus vastaavista asiakaspalvelutehtävistä sekä sujuva kielitaito erityisesti suomen ja englannin kielillä. Muu kielitaito ja AV-tekniikan hallinta katsotaan eduksi. Sujuvat esiintymistaidot, selkeä ulosanti ja sosiaalinen luonne ovat avuja tehtävän menestykselliseen hoitamiseen

Lisätietoja tehtävästä antaa museonjohtaja Taina Myllyharju puh. 040 801 6665. Sähköpostiosoite on muotoa etunimi.sukunimi@tampere.fi.

Hakuaika päättyy 16.5.2017. Sähköisten hakemusten tulee olla perillä klo 23.59 ja postitse saapuvien hakemusten klo 15.00 mennessä. Myöhässä saapuneita hakemuksia ei voida ottaa haussa huomioon.

Hakijoiden toivotaan jättävän hakemuksensa sähköiseen IMURI -rekrytointijärjestelmään, mutta
hakemuksen voi lähettää myös postitse osoitteeseen Tampereen kaupunki, Kirjaamo, PL 487, 33101 Tampere.

Kirjekuoreen ja hakemukseen on merkittävä haettavan tehtävän nimike ja viitekoodi.
IMURIn käyttöohjeet löytyvät sivulta www.tampere.fi/tyo/avoimettyopaikat/imuri ja lisätietoa
hakemisesta saat TampereRekrystä, puh. 040 806 3184.