Muumimuseo seikkailee Tampereen Sokoksessa

Koska muumit seikkailevat, on ihan loogista että Muumimuseokin seikkailee, museolehtori Minna Honkasalo hymyilee. Muumimuseon koti on Tampere-talossa. Pop-up Muumimuseo avattiin Tampereen Sokoksen toiseen kerrokseen 4.1.2018 ja se on esillä 27.3. saakka.

Sokoksen kausialueen kehittämisestä vastaava Petri Widgrén halusi toteuttaa jotakin erilaista ja uutta. – Tavoitteena on luoda asiakkaillemme yllätyksiä ja elämyksellisyyttä ostosten lomaan. Odotamme innolla, millaisia reaktioita saamme aikaan, Widgrén kertoo.

Lähiruuasta puhutaan paljon, mutta voitaisiin puhua myös lähikulttuurista. Meillä on täällä maailman ainoa Muumimuseo, joka on tarkoitettu myös pirkanmaalaisten iloksi. – Museo haluaa näkyä siellä, missä ihmiset liikkuvat, Honkasalo jatkaa.

Taikatalven tunnelma leijailee Sokokseen

Pop up Muumimuseo on pilkahdus museon antiin. – Luomme häivähdyksen Taikatalven tunnelmaa yllättävään paikkaan, Honkasalo kertoo. Pop upiin tulee sadunomainen lumilinna, jossa on pieni taidenäyttely. Näyttelyn kesäiset kuvat tuovat iloa ja valoa talven keskelle. Taidenäyttelyä ihailemassa on myös Muumilaakson asukkaita. Pop upista löytyy pieni kauppa, josta voi hankkia Muumimuseon omia tuotteita, suosittuja julisteita ja postikortteja, joita ei saa Muumimuseota ja Pop upia lukuun ottamatta mistään muualta maailmasta. Myös Muumimuseon lippuja voi ostaa vaikka lahjaksi.

#muumimuseo
#sokostampere