Muumimuseon Puutarhajuhla järjestetään la 10.8.2019!

Muumimuseon Puutarhajuhla pukee Sorsapuiston kukkaloistoon

Viime vuonna ensimmäistä kertaa vietetty Muumimuseon Puutarhajuhla valtaa Sorsapuiston jälleen lauantaina 10.8. klo 14–21. Tove Janssonin syntymäpäivän ja 2-vuotiaan Muumimuseon kunniaksi järjestettävä Puutarhajuhla tarjoaa ruokaa ja juomaa, mukavaa yhdessäoloa, musiikkia, teatteria, satutuokioita ja muumianimaatioita kaikenikäisille.

Katso tarkempi ohjelma Facebook-tapahtumasta.

Puutarhajuhlan toimintapisteillä voi mm. pelata minigolfia, nauttia karusellin kyydistä, saunoa ja kylpeä paljussa, ottaa yhteiskuvia Muumipeikon ja Niiskuneidin kanssa tai tehdä löytöjä Muumituotteiden kirpputorilla. Elävästä musiikista vastaavat Tähdet, tähdet -ohjelmassakin hurmannut upeaääninen Ilta sekä Osmo Ikosen johtama akustinen SuomiLOVE-bändi. Puistossa on erilaisia ruokailualueita ja kodikkaita pöytäryhmiä, joissa voi nauttia myyntipisteiden tarjonnasta tai omista eväistä. Tapahtuman juontaa toimittaja Salla Paajanen. Muumikirpputori on valitettavasti peruuntunut!

Muumimuseo on avoinna la 10.8. klo 10-21.

Tampere Filharmonian tähdittämä Puistokonsertti pe 9.8. ja Muumimuseon Puutarhajuhla la 10.8. aloittavat Tampere-talon, Tampere Filharmonian ja Muumimuseon syyskauden maksuttomalla tapahtumaviikonlopulla Sorsapuistossa. Molemmissa tapahtumissa on aiempina vuosina vieraillut jopa 10 000 kulttuurin ystävää.

Puutarhajuhlan järjestävät yhdessä Muumimuseo, Visit Tampere, Tampere-talo ja Events Tampere.

Kuva: Laura Vanzo