Syyslomaa vietetään varjoteatterin merkeissä

Muumimuseon syyslomaviikkoa vietetään varjoteatterin lumoissa 13.-21.10. Ateljeessa tehdään omia varjoteatterihahmoja ja kerrotaan niillä tarinoita. Ohjattu nonstop työpaja on avoinna poikkeuksellisesti koko päivän, koko viikon ajan. Koululaisille suunnattuja Kuinkas sitten kävikään? -museokierroksia on joka päivä. Liikkuva varjoteatteri kertoo kolmen muumikirjan tarinaa museossa kierrellen.

Kaikki ohjelma sisältyy museon pääsymaksuun.

Varjoa ja valoa – ohjattu nonstop varjoteatterityöpaja!

Tule tekemään oma varjoteatterihahmosi, keksi sille ja sen kavereille seikkailu ja esitä oma näytelmäsi Ateljeen näyttämöillä. Yksinkertainen valon ja varjon taika kiehtoo kaikenikäisiä!

Muumilaakson marraskuu -kirjassa Vilijonkka järjestää juhliin lumoavaa ohjelmaa, varjonäytelmän nimeltään Kotiinpaluu. Varjoteatterin taika on yksinkertainen, se perustuu valoon ja siluetteihin. Ohjatussa nonstop-työpajassa voi tehdä oman varjoteatterihahmon, ja halutessaan hahmoilla voi esittää tarinansa Ateljeen näyttämöllä. Vilijonkan näytelmässä muumiperhe purjehti veneessään näyttämöksi viritetyn lakanan poikki kotia kohti – museon näyttämölle mahtuu kaikenlaisia muumi- tai muita tarinoita!

Liikkuva varjoteatteri Muumimuseossa

Pieni varjoteatterinäyttämö liikkuu muumikirjalta toiselle. Tule kuuntelemaan ja katselemaan kohtauksia kolmesta muumitarinasta. Varjoteatteri päättyy Muumilaakson marraskuu -kirjan kohtaukseen Vilijonkan varjoteatterista. Yhteistyössä Somana ry:n Museonautit.

Lasten kierros – Kuinkas sitten kävikään?

Syyslomalla Muumimuseossa järjestetään kierroksia joka päivä. Koko perheelle sopivalla kierrokselle tutustutaan Tove Janssonin kirjoittamien ja kuvittamien muumikirjojen maailmaan yhdessä keskustellen.

Tervetuloa Muumimuseoon koko perheen voimin!