Steffi La voitti kuvakilpailun!

”Jaa rakkautesi muumeihin” -kuvakilpailu on päättynyt. Saimme yli 1600 upeaa ja mielikuvituksellista muumikuvaa instagramissa ja facebookissa tunnisteilla #muumimuseo ja #moominmuseum.  Kiitos kaikille kisaan osallistuneille!

Vaikean arvioinnin jälkeen raati päätyi valitsemaan voittajaksi leipzigilaisen Steffi Lan.

Steffi La saa palkinnoksi kahden hengen matkan Tampereelle Muumimuseoon, 4 vuorokauden hotellimajoituksen Lapland-hotellissa Tampereella, illallisen Tampere-talossa, pääsyn Tampere FIlharmonian konserttiin sekä vapaan pääsyn Tampereen museoihin.

Raadin perustelut:

Voittajakuvasta välittyy aito rakkaus muumeihin. Kuvassa on muumikirjoista tuttu seikkailullinen tunnelma ja muumeille tärkeitä elementtejä: luontoa, vettä, ystävyyttä ja yhteistä matkantekoa. Toisista myös pidetään huolta, kuten Muumipeikko-pehmon pelastusliiveistä voi päätellä. Muumipeikko-hahmo kuvattuna erilaisissa miljöissä on tyypillinen muumikuva. Voittajakuvan tekee erityiseksi se, että Muumipeikko on mukana menossa, ei vain poseeraamassa maisemassa vaan aktiivinen toimija tähystäessään väylää eteenpäin.

Kuvan sommittelussa on käytetty onnistuneesti sekä etualaa että taka-alaa ja näin saatu aikaan syvyyssuuntainen tapahtuma. Muumipeikko kirkkaine pelastusliiveineen tuo kivan kontrastin pehmeään värimaailmaan. Valotus vedenheijastuksineen vie katsetta kohti odottavaa salaperäistä ja tummempaa joenuomaa – tulevaisuutta, jossa seikkailu odottaa!

Osallistuneiden kesken arvottiin myös kaksi Museokorttia. Kortit saavat @markhelelo ja @nuups84.

Onnea voittajille!